Charakterystyczną cechą dla przedszkola waldorfskiego jest rytm wyznaczony przez:
Poszczególne godziny uzależnione od otwarcia przedszkola
7:30- 8:30 Schodzenie się dzieci na jednej grupie.
8:30 – Dzieci rozchodzą się na swoje sale. Witanie się przez podanie ręki. Zabawy zgodne z indywidualnymi potrzebami dzieci: na dywanie (budowanie z klocków, zabawa samochodami) i przy stolikach (lepienie z wosku, praca w wełnie i runie owczym), czynności porządkowe i pielęgnacyjne. Przygotowanie do śniadania-pomoc dyżurnym. Powitanie dnia piosenką i sentencją. Czynności higieniczne: mycie i oliwkowanie rąk.
8:45 – Śniadanie poprzedzone czynnościami higienicznymi i oliwkowaniem rąk oraz sentencją.
9:30 – Zabawa swobodna w kącikach tematycznych i na dywanie z wykorzystaniem wszystkich materiałów, zabawek i sprzętu. Sprzątanie po zabawie. Prace manualne: szycie, tkanie, przeplatanie.
10:30 W zależności od dnia tygodnia dzieci malują techniką „mokre w mokre”, lepią bułeczki, mają korowód, eurytmię lub urodziny, zajęcia edukacyjne dla dzieci 6-letnich, indywidualna praca z psychologiem i logopedą.
11:00 – Drugie śniadanie.
11:15 -Zabawy w ogrodzie lub spacer
12:30 Przygotowanie stołów do obiadu (dyżurni). Mycie i oliwkowanie rąk, opowiadanie bajki lub teatrzyk.
13:00 Obiad poprzedzony sentencją.
13:30 Porządkowanie po obiedzie (dyżurni). Mycie zębów, krótki odpoczynek.
13:50 Zabawa swobodna na dywanie i przy stolikach lub w ogrodzie. Rysowanie na dowolny temat, zajęcia manualne. Zajęcia dla dzieci 6-letnich: j.angielski, religia. Sprzątanie i pożegnanie dnia sentencją.
14:30 Podwieczorek poprzedzony czynnościami higienicznymi i sentencją.
14:50 – 17:00 Zabawa swobodna na dywanie, przy stolikach, zabawy kołowe, ruchowe, dydaktyczne – rozchodzenie się dzieci.